Opriți rinocerizarea presei!

Pentru articolul acesta, ai lectură obligatorie “Rinocerii” de Eugen Ionescu (detalii pe Wikipedia). Serios, dacă nu ai citit Eugen Ionescu, nu are sens să continui. Nu o să înțelegi metafora și la ora asta nu am chef să fiu tolerant cultural.

Scriu articolul la ora 23:30 când mai am o grămadă de treabă, dar cred că e și de datoria mea să dau un feedback presei: Opriți RINOCERIZAREA!!!!

Titlurile bombastice de genul:

NU o să îți vină să crezi!! E APOCALIPTIC. Un anunţ care a lăsat TOATĂ LUMEA cu gura cascată! [personajul X] TE EMOȚIONEAZĂ MAXIM! Ce imagine a postat pe net. Șoc! Poveste TRAGICĂ. A EXPLODAT BOMBA ÎN ROMÂNIA: ANUNŢUL A FOST FĂCUT! Bomba anului. (*)

*- Toate prostiile de mai sus sunt luate cu copy/paste din pagina de facebook a unor publicații cândva respectabile. Chiar și CAPS-urile le-am păstrat intacte. Am șters numele persoanelor publice pentru că nu public mizerii pe blog nici măcar ca parafrazare și exemplu negativ.
Le-am aruncat una după alta, la grămadă, pentru că oricum nu au nici o noimă.

sau titluri false ca de exemplu:

“Ministerul Apărării A DECIS: ARMATA A DEVENIT OBLIGATORIE!!!”  – pentru ca apoi să vezi că e vorba de Lituania, nu de România, cum te-au lăsat să crezi în mod înșelător;

NU sunt altceva decât o manelizare a presei. Au început publicațiile tabloide care vând mizerii împachetate ca senzațional. Asta le e meseria. Apoi rinocerizarea s-a extins și a ajuns la publicațiile de business. Publicații în care eram mândru să apar cu produsele create de mine, acum 3-4 ani. De exemplu Capital.

E cazul să vă opriți. Serios.

Publicații economice ca și Capital sau ZF sau Business Magazine sau oricare alta din acest segment ar trebui să scrie despre ceea ce le e specific. Dacă se cancanizează toate, vor ieși de pe piață mai repede decât aleargă rinocerul din metafora de mai sus [știi că pot ajunge la ~70km/h cu toate cele 15t pe care le deține, da?].

Uite o veste care mă îndoiesc că e nouă pentru profesioniști: publicul țintă care gustă mizeriile astea, nu convertește. Nu cumpără pentru că nu are bani să cumpere. Orice advertiser care face niște măsurători decente, se va prinde repede, dacă nu știa deja. Și atunci voi nu mai faceți nici jurnalism, nici bani, nici … nimic. E doar o mizerie.

Până la urmă să accesam BBC sau CNN e la fel de simplu cum e să vă accesăm pe voi. Sunteți pe același internet.

Respect celor ce rezistă ca și Berenger în această nouă lume de rinoceri.

Te anunț pe email

Primești un email când public următorul articol.

Categorii

Written by:

Be First to Comment

Ai o părere? Scrie-o aici: