Categories
Mă găsești și în social-media:
We are in Social
25 February
2015
Blog
388 Views

Opriți rinocerizarea presei!

Pentru articolul acesta, ai lectură obligatorie “Rinocerii” de Eugen Ionescu (detalii pe Wikipedia). Serios, dacă nu ai citit Eugen Ionescu, nu are sens să continui. Nu o să înțelegi metafora și la ora asta nu am chef să fiu tolerant cultural.

Scriu articolul la ora 23:30 când mai am o grămadă de treabă, dar cred că e și de datoria mea să dau un feedback presei: Opriți RINOCERIZAREA!!!!

Titlurile bombastice de genul:

NU o să îți vină să crezi!! E APOCALIPTIC. Un anunţ care a lăsat TOATĂ LUMEA cu gura cascată! [personajul X] TE EMOȚIONEAZĂ MAXIM! Ce imagine a postat pe net. Șoc! Poveste TRAGICĂ. A EXPLODAT BOMBA ÎN ROMÂNIA: ANUNŢUL A FOST FĂCUT! Bomba anului. (*)

*- Toate prostiile de mai sus sunt luate cu copy/paste din pagina de facebook a unor publicații cândva respectabile. Chiar și CAPS-urile le-am păstrat intacte. Am șters numele persoanelor publice pentru că nu public mizerii pe blog nici măcar ca parafrazare și exemplu negativ.
Le-am aruncat una după alta, la grămadă, pentru că oricum nu au nici o noimă.

sau titluri false ca de exemplu:

“Ministerul Apărării A DECIS: ARMATA A DEVENIT OBLIGATORIE!!!”  – pentru ca apoi să vezi că e vorba de Lituania, nu de România, cum te-au lăsat să crezi în mod înșelător;

NU sunt altceva decât o manelizare a presei. Au început publicațiile tabloide care vând mizerii împachetate ca senzațional. Asta le e meseria. Apoi rinocerizarea s-a extins și a ajuns la publicațiile de business. Publicații în care eram mândru să apar cu produsele create de mine, acum 3-4 ani. De exemplu Capital.

E cazul să vă opriți. Serios.

Publicații economice ca și Capital sau ZF sau Business Magazine sau oricare alta din acest segment ar trebui să scrie despre ceea ce le e specific. Dacă se cancanizează toate, vor ieși de pe piață mai repede decât aleargă rinocerul din metafora de mai sus [știi că pot ajunge la ~70km/h cu toate cele 15t pe care le deține, da?].

Uite o veste care mă îndoiesc că e nouă pentru profesioniști: publicul țintă care gustă mizeriile astea, nu convertește. Nu cumpără pentru că nu are bani să cumpere. Orice advertiser care face niște măsurători decente, se va prinde repede, dacă nu știa deja. Și atunci voi nu mai faceți nici jurnalism, nici bani, nici … nimic. E doar o mizerie.

Până la urmă să accesam BBC sau CNN e la fel de simplu cum e să vă accesăm pe voi. Sunteți pe același internet.

Respect celor ce rezistă ca și Berenger în această nouă lume de rinoceri.



Ai o părere? Scrie-o aici:

Categorii

Listă articole

Articole populare

Cele mai frumoase foi din lume
30 September 2014
Blog
Cele mai frumoase foi din lume
Am avut cele mai frumoase foi din lume. Atât de frumoase încât nimic nu era suficient de bun pentru a fi mâzgălit pe ele. Mare prostie...
Am făcut un experiment social
06 January 2015
Blog
Am făcut un experiment social
Inspirat de la o prezentare TED, am făcut un experiment social. Doamna Emily Balcetis nu ne-a păcălit. Chiar vedem lumea prin ochii propriei minți.
Cea mai frumoasă colindă din lume
25 December 2014
Blog
Cea mai frumoasă colindă din lume
Cea mai frumoasă colindă, favorita mea și a surorii mele de când eram copii, cântată de bunica mea. Ma fascinează elementele precrestine din folclor.
Să facem un blog, așadar.
09 July 2014
Blog
Să facem un blog, așadar.
România pe harta Internetului.
24 January 2015
Blog
România pe harta Internetului.
Romania are cea mai buna infrastructura de internet. Ok... exista mai bune, dar diferenta e irelevanta si nu o vei simti. Deci... la treaba.
Deplasarea cu cele mai multe peripeții (Ep. 1)
02 October 2014
Blog
Deplasarea cu cele mai multe peripeții (Ep. 1)
Povestea reală a undei deplasări de business. Episodul 1: planul initial, fata nu mai vine, mă separ de asociat, pierd borseta cu toti banii si toate actele

FunGagdgets.ro - promo Crăciun 2015